Коронакориците, впечатлили света

на

Световноизвестните брандове списания винаги се опитват да бъдат в тренда с времето. Затова и в ерата на интернет и смартфони все още си продават тиражите. Някои от тях през март, април и май посветиха кориците си на тематиката, свързана с пандемията от коронавирус.

Направих си труда да подбера ТОП 25 корици, които не са винаги негативни към читателя. Често, те са вдъхновяващи. Красотата на кориците на някои от изданията въздейства върху читателите.  Ако не могат да си го купят списанието, най-малкото ще споделят снимката с поредната оригинална корица в социалните мрежи.

Започваме с легендарното британско мъжко списание Gentlemen’s Quarterly (GQ), което така и не започна да излиза в България. Обикновено изданието слага на кориците си секссимволи на своето време.

Junkie00

Но испанското издание на списанието, GQ Espana, посвети броя си май/юни 2020 на Covid. Заглавието на корицата гласи: „Друг живот, друга сила“.

Португалското списание Time Out Lisboa @timeoutlisboa и броят му от 12 май 2020 г. Редакционният екип и арт-директорът Вера Мура решават корицата да е още по-нестандартна. За целта си променят със символичното зачеркване наименованието на списанието.

Junkie02

Тъй като е посветено на изкарването на времето навън, те го променят от Time Out („Време навън“) на Time In („Времето в/във“), то ест на прекарването на закрито в изолация.

The New York Times (NYT) излиза вече над 100 години и през целия век се смята за  най-добрия вестник в света. Интересна и минималистична е корицата на списанието към вестника NYT Magazine.

Junkie03

„Mоже ли демокрацията да оцеле по време на пандемията“, гласи заглавието на водещия материал на журналистката Емили Бейзлън.

Броят Май/2020 на списанието на главния американски мегаполис The New Yorker Magazine, където коронавирусът се е развихрил смъртоносно.

Junkie04

„Укритието у дома“ може да се преведе корицата на този брой, посветена на принудителната изолация на нюйоркците.

„Скучно“, гласи корицата на списанието към британския всекидневник The Observer.

Junkie05

Този брой на сп. The Observer Magazine е посветен на това как гражданите издържат на принудителната изолация и необходимостта повече да бъдат насаме със себе си и мислите си.

Световноизвестното модно списание Vogue прави невероятни корици, работейки с най-добрите фотографи и дизайнери на планетата.

Junkie 07

„Никога още намирайки се далеч, не сме се чувствали така близки“, гласи заглавието на испанското издание Vogue Spain за карантината.

Посветеното на деловия стил списание Vogue Business също има корица за пандемията.

Junkie06

„Лидерството на солидарността“, гласи заглавието на художествено изработения брой на Vogue Business Espana.

Корицата на индийското списание India Today е в яркочервено, а всички заглавия са посветени на Сovid19. „Колко е сигурна работата ти“, питат журналистите читателя си.

Junkie08

В подзаглавието поясняват: „Експертите смятат, че няма индустрия с имунитет, идват съкращенията или нещо по-лошо“.

Португалското списание Publico посвети корицата си на Деня на труда: „1 Май“.

Junkie10

Изданието озаглави броя на икономиката в разгара на пандемията: „Дефлацията продължава да е несигурна“.

Дамското модно списание Marie Claire постъпи нестандартно за този пазар. Вместо да слага на корицата поредната звезда, кумир на читателките си, посвещава броя на репортаж за пандемията.

Junkie11

А на самата корица, озаглавена „Истинските инфуенсъри“, е лекарка от първа линия. „Издръжливостта има женско лице“, гласи подзаглавието на Marie Claire Mexico.

Френското списание Les Echos Weekend посвети броя си на ресторантьорската индустрия, която преживява трудни времена поради принудителното затворените заведения.

Junkie12

„Големият кошмар на ресторантите“, гласи заглавието на корицата му. 

Една от кориците, която избрах, е на руско списание, което се издава от авторитетния бизнес всекидневник РБК – Daily.

Junkie13

„Искам да те взема за ръка“, гласи заглавието на лайфстайл изданието „РБК Стил“. 

Американското списание TIME излиза над един век и има дълга история на кориците си, станали еталон на печатния дизайн.

Junkie14

Корицата на изданието е посветено на очакваното отваряне на САЩ след локдауна: „Дългият път обратно“.

Списанието The New York Times Magazine засяга расовата разделеност на Щатите, която има страшни измерения в статистиката от смъртните случаи при коронавируса.

Junkie15

„Кой да живее? Кой да умира?“, питат журналистите читателя от първата си страница.

„Новата нормалност“ е заглавието на корицата на британското списание PM.

Junkie16

„Какво ще правим оттук-нататък“, гласи подзаглавието на този брой, който включва например толкова необходимата информация за уебинарите за бизнеса.

Априлско-майският брой на френското списание Society Officiel има на корицата си снимка от метрото.

Junkie17

„Следващата спирка: Неизвестност“, гласи заглавието на „пандемичния“ брой.

Щатското списание Newsweek иронизира самообразованието онлайн в епохата на всеобщата карантина в броя си „Випуск’2020“.

Junkie18

„Аз, пропускайки бъдещето, което очаквах да имам“, гласи заглавието на корицата.

Списанието New York Magazine се пита дали САЩ могат да оцелеят като икономика в броя си: „Богата корона, бедна корона“.

Junkie19

„Достатъчно ли си богат, за да останеш жив по време на тази пандемия?“, гласи реторичният въпрос на корицата.

„Времето на героите“ гласи заглавието на испанското издание на сп. Vanity Fair.

Junkie20

Maйският брой е мрачен на пръв поглед поради тъжните сенки на детето, котката и виновника за кризата: прилепа

„Tъй далеч и тъй близо“, гласи корицата на мексиканското списание Chilango.

Junkie 21

Живописната рисунка и подзаглавието носят подтекста на солидарността пред ужасите на пандемията.

„Нашата обща тема“, гласи заглавието на „коронаброя“ юни/юли 2020 на сп. Vogue.

Junkie22

Изданието е посветено на креативните професии под карантина: „Творчество по време на криза“.

Пандмичната корица на американското списание Los Angeles Magazine успява да достигне читателя без думи.

Junkie23

Снимката е основата на посланието, което не се нуждае от заглавия, подзаглавия или анонси за броя.

„Ще мине през това!“, убеждава читателите си The Washingtonian Magazine.

Junkie24

„Животът отделно и заедно“, пише в подзаглавието на списанието на американските „столичани“.

Като „Коронопоколение“ може да се преведе заглавието на майския брой на британското сп. The Telegraph Magazine.

Junkie25

Изданието се пита за децата по време на Covid19 и „как ще повлияе кризата върху бъдещето им“.

„Свободата в режим изчакване“, гласи заглавието на сп. Vogue Portugal, чиято корица може би е сред най-популярните и споделяните в света в тази криза.

Junkie001

След като се казва, че „Любовта ще спаси света“, може би и редакторите на списанието са решили да го илюстрират по достъпния за медийния дизайн начин.

Николай Марченко, 

6.05.2020 г. 

 

 

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s